Monday, 23 May 2011

Nyanyuk

Suatu hari, tiga orang nenek berkumpul masing2 bercerita perihal diri yang sudah nyanyuk.

NENEK A: umur aku dh 60 tahun. Sekarang ni aku mula dah nyanyuk.. aku kadang2 terlupa kat mana kita bersembang ni? Kat tangga rumah aku ke, kat beranda?

NENEK B: aku lagilah.. kalau aku nak naik tangga lepas tu aku jumpa tangga tu balik. Aku kena fikir lama… aku tengah naik tangga ke nak turun tangga..

NENEK C: apalah kamu ni.. muda2 lagi dh nyanyuk.. tengok macam aku ni, umur dh 90 lebih, masih steady, otak fresh lagi.. boleh baca majalah tak nyanyuk pun..
Semasa berbual2. Nenek C ketawa mengekek-ngekek sambil mengetuk meja kerana terlalu geli hati. Tak lama kemudian nenek C diam sambil berkata “Eh, siapa pula yang ketuk pintu rumah aku tadi??”

No comments:

Post a Comment